Nielen o šperkoch a ich nákupe na internete

Vytlač príspevok
Odporuč príspevok
Bookmark and Share PRIDAŤ NA VYBRALI.SME.SK

Ako zničiť povesť e-shopu alebo slovenskí podnikatelia v akcii

Ako zaručene prísť o zákazníka a zničiť si celý online biznis v priebehu niekoľkých dní!
To najdôležitejšie a najcennejšie, čo má každý obchod je povesť a spokojný zákazník.

Táto stará obchodnícka pravda platí pri internetových obchodoch dvojnásobne! Zákazník totiž veľmi jednoducho otvorí pomyselné dvere a odíde nakúpiť ku konkurencii!

Napriek tomu to mnohé internetové obchody stále nedokážu pochopiť... Paradoxne tak svojim prístupom ku zákazníkom škodia najmä sebe, ale v konečnom dôsledku aj celému online biznisu.

Prečo to píšem? Po dlhšom čase som cez slovenský eshop nakupoval drahší tovar. Konkrétne som potreboval nové pneumatiky.

Zistil som si ceny v kamenných obchodoch, rozhliadol som sa na internete a vybral si obchod, ktorý pôsobil relatívne profesionálne (čiže mal zverejnené všetky zákonom dané informácie, čo pri slovenských eshopároch nie je vždy zvykom, na stránke mal zverejnené aj číslo na mobil, aby som v prípade potreby mohol priamo zavolať a nežiadal odo mňa platbu vopred) a mal pre mňa najprijateľnejšiu cenu.

Predajca mi následne e-mailom prisľúbil, že v pondelok mi dodá tovar, čo mi prišlo ako celkom fajn termín...

Problém samozrejme nastal - v pondelok :-)

Tovar neprišiel a tak som poslal predajcovi e-mail. Na ten nikto nereagoval a tak som na druhý predajcovi priamo. V krátkom, no pomerne svižnom rozhovore som sa dozvedel, že

- tovar mi v pondelok dodať nemôže, pretože rozviazali zmluvu s dodávateľom (wow)
- na e-mail reagovať nemohol, pretože denne im chodí tisíc päťsto e-mailov a kto to má všetko fyzicky stíhať (wow-wow)
- netuší, kedy mi tovar dodajú, lebo ho teraz skrátka nemajú (wow-wow-wow)

Po pár teplých slovách, v ktorých som mu jemne naznačil, čo si o tom celom myslím, sme telefonát skončili a ja som si ako obarený sadol na zadok.

Toto snáď ani nie je možné

Nielenže som tovar nedostal, predajca sa ani necítil byť v tej chvíli povinný ma informovať o zmene, či docieliť to, aby som sa stal spokojným zákazníkom...

Páni-kluci, povedali by bratia Česi...

Predstava, že by som sa takto zachoval pri prevádzkovaní môjho obchodu so šperkami Swarovski ma na chvíľu pobavila, potom zarazila a nakoniec som ju zavrhol ako šialenú nočnú moru!

Nikto z mojich zákazníkov by predsa u mňa nikdy v živote nenakúpil!

A nikto z mojich zákazníkov by predsa takýto obchod neodporučil svojmu známemu!

Ak by som sa takto zachoval, prišiel by som o celý biznis a mohol by som sa ísť pásť!!!

Priznám sa, že do tejto chvíle nerozumiem tomu, ako sa môžu niektorí prevádzkovatelia online obchodov správať k svojim zákazníkom, ako k nepriateľom, či pri najlepšom, ako k otravnej chrobači.

To najdôležitejšie a najcennejšie, čo má každý obchod je predsa povesť a spokojný zákazník.

A čím skôr to obchodníci na internete pochopia, tým lepšie nielen pre zákazníkov, ale aj pre všetkých ostatných predajcov na internete.

Svet bude zase aspoň o niečo krajší...

Internetové obchody | stály odkaz

Komentáre

  1. pekne privesky :D
    ô
    publikované: 21.10.2009 13:37:55 | autor: cokomilka (e-mail, web, autorizovaný)
  2. Ďakujem
    som rád, ak sa páčia :-)
    publikované: 21.10.2009 13:51:21 | autor: doomm (e-mail, web, autorizovaný)
Pozor, na konci je potreba spočítať neľahkú matematickú úlohu! Inak komentár nevložíme. Pre tých lenivejších je tam tlačidlo kúzlo.



Prevádzkované na CMS TeaGuru spoločnosti Singularity, s.r.o., © 2004-2014